Educaţia în secolul XXI – inspiraţie, inovaţie, impact |
Multiplele provocări ale secolului XXI determină necesitatea unui curriculum inovator, care să permită o bună fundamentare a învăţării pe tot parcursul vieţii, în contextul intenţiei de a dezvolta potenţialul beneficiarilor prin accesul la o educaţie de calitate.
Prezenta secţiune invită la o reflecţie asupra reperelor ce structurează parcursul de la idee la intervenţia educaţională, în plan macrostructural sau microstructural, pentru a delimita roluri şi responsabilităţi ale actorilor spaţiului educaţional, prin prisma faptului că schimbarea poate fi abordată ca oportunitate de dezvoltare. |
Psihologia educaţiei: de la reflecţie la soluţie validată ştiinţific
|
Momentele de reflecţie din munca profesorului generează interogare, analiză, evaluare, organizare şi reorganizare într-o buclă de feedback intrapersonal din care se nasc noi idei, conţinuturi, atitudini şi competenţe într-o conectare permanentă a adevărurilor: realitatea elevului şi a clasei cu realitatea profesorului.
În cadrul acestei secţiuni, ne propunem să decupăm un timp al reflecției generat de întâlnirea specialiștilor din domeniul psihologiei educației şi să îl orientăm prospectiv spre demersuri de cercetare care să valideze ipotezele reflexive în căi inovative în spaţiul educaţional. |
Abordări contemporane în didactica specializării – coordonate teoretice şi bune practici
|
Realitatea educaţională se construieşte la nivelul continuumului teorie-practică, dimensiunea aplicativă fiind cea care oferă o validare finală a demersurilor reflexive, prin contextualizarea coordonatelor generale ale fenomenelor de interes la nivelul proiectării – organizării – desfăşurării experienţelor de învăţare, plasate sub semnul diversităţii situaţiilor de instruire.
Această secţiune îşi propune să se constituie într-un cadru al întâlnirii teoreticienilor cu practicienii din spaţiul educaţional, sub semnul schimbului de idei şi de bune practici, în contextul abordării unor conţinuturi corespunzătoare didacticii specializării, cu posibilităţi de extindere la nivelul activităţilor de practică pedagogică. |
Educaţia – de la întrebare la răspuns prin soluţii creative
(Secţiune destinată studenţilor)
|
Abordarea realităţii educaţionale din dublă perspectivă: cea de beneficiar al unui demers formativ (ipostază susţinută de statutul de student/cursant) şi cea de viitor cadru didactic (ipostază susţinută de parcurgerea unui program de studii ce presupune profesionalizarea pentru cariera didactică), le permite celor invitaţi să se înscrie cu lucrări ştiinţifice în această secţiune să plaseze intenţiile de explorare a spaţiului educaţional sub semnul unor interogaţii care antrenează atât competenţe din zona cercetării, spiritul creativ dar şi curajul de a vedea lucrurile şi din alte perspective.
Prezenţa acestei secţiuni, în contextul manifestării ştiinţifice, confirmă intenţia organizatorilor de a susţine iniţiativele studenţilor în activitatea de cercetare şi de a le oferi un cadru de validare a rezultatelor obţinute, dar şi de promovare a acestora la nivel regional şi naţional. |