Proiecte de cercetare
2022-2024: Proiect Stres și Coping în Relațiile de Familie: Efecte Longitudinale asupra Dinamicii de Cuplu și Comportamentelor de Parenting, PROIECT DE CERCETARE PENTRU STIMULAREA TINERELOR ECHIPE INDEPENDENTE, Nr. TE 121/2022, cod
proiect PN-IIIP1- 1.1-TE-2021-1203, Director de proiect Petruța Rusu
2019-2023: Investigarea proceselor neurocognitive în depresia la adolescenţi cu scopul eficientizării răspunsului terapeutic ADORe; programul ERA-Net NEURON, Orizont 2020 prin UEFISCDI, contract de finantare nr. 102/2019, Florin Țibu – Director de proiect pentru România.
2024-2028 Florin Țibu: Support4Resilience (S4R) – Strengthening resilience and mental wellbeing through the Support4Resilience toolbox for leaders in elderly care; programul Orizont Europa (HORIZON-HLTH-2023-CARE-04), contract de finanțare nr. 101136291, director de proiect pentru România.
2013-2014: Rusu Petruța, Proiect de cercetare postdoctorală SCIEX (Family Stress: Contextual, Individual and Dyadic Factors), University of Zurich, Department of Clinical Psychology: Children/Adolescents & Couples/Families;
2009-2013 – Rusu Petruța Proiect de cercetare doctorală: POSDRU/187/1.5/S/155397, “Al. I.Cuza” University, Faculty of Psychology and Educational Sciences;
2018-2020: Rusu Petruța Contract de cercetare în cadrul proiectului Tinere Echipe: Augmentare senzorială în contexte de percepție vizuală redusă folosind tehnologii interactive wearable), PN-III-P1-1.1-TE-2016-2173, Director Proiect: Prof. univ. dr. Radu Vatavu;
2014-2016: Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului ”Mapping books – Intră în carte!” PN-II-PT-PCCA-2013-4-1878, 2014-2016, Contract de finanțare nr: 4/01.07.2014, Coordonator Universitatea “Al.I. Cuza” Iaşi.
2014-2017: Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului “Interfețe gestuale pentru contexte interactive deficitare vizual” PN-II-RU-TE-2014-4-1187, Director Proiect: Prof. univ. dr. Radu Vatavu;
2017-2020: Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului MotorSkill: Interacțiuni eficiente cu ecrane tactile în condiții de dizabilitate motorie, Director Proiect: Prof. univ. dr. Radu Vatavu; (PN-III-P2-2.1-PED-2016-0688), contract nr. 209PED ⁄ 2017, Director Proiect: Prof. univ. dr. Radu Vatavu;
2020-2023: Otilia Clipa si Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului Realități Senzorimotorii, cod PN-III-P4-ID-PCE-2020-0434, contract PCE29/2021, Director Proiect: Prof. univ. dr. Radu Vatavu;
2019-2022: Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului ”Centru pentru transferul de cunoștințe către întreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC”;
Cod SMIS 2014+ 119722, Parteneriat pentru transfer de cunoștințe, Activități de tip D, Director Proiect: Prof. univ. dr. Gheorghe Pentiuc;
2021-2023: Maria-Doina Schipor, Contract de cercetare în cadrul proiectului ”Autism ASSISTant – Asistent virtual pentru dezvoltarea abilităților cognitive ale copiilor cu patologie de spectru autist” – 5/AXA 1/1.2.3/G/13.06.2018, 2080/05.10.2022/Autism / ASSISTAutism – Assistant – Centru pentru transferul de cunoștințe către întreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC.
2017 – 2019: Otilia Clipa – Responsabil proiect din partea USV – proiect PN III Programul 3 – subprogramul 3.1. Proiecte de mobilităţi România- Belgia cu titlul Age and health challenges for working students: a longitudinal investigation of self-regulatory processes (Provocări legate de vârsta și sănătate pentru studenții care lucrează: o cercetare longitudinală asupra proceselor autoreglatorii) nr. PN-III-P3-3.1-PM-RO-BE-2016-0027 (aplicant Universitatea de Vest Timișoara și Universitatea Catolica Louvain la Neuve, Belgia si parteneri Universitatea din București și Universitatea din Suceava),
octombrie 2022 – februarie 2024: Andreea Ursu Proiect de cercetare postdoctorală (POCU/993/6/13/153322, Co-activated emotion regulation strategies effects on subjective experience, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași)
octombrie 2020 – mai 2021: Ursu Andreea proiect de cercetare postdoctorală desfășurat cadrul Laboratorului de Psihologia Cuplului și a Familiei, Departamentul de Psihologie și Știința Sportului, Universitatea din Münster, Germania
2014-2015 – Diana Duca: Inovare şi dezvoltare în structurarea şi reprezentarea cunoaşterii prin burse doctorale şi postdoctorale (IDSRC – doc postdoc) POSDRU/159/1.5/S/133675
2011-2013 – Miralena Tomescu asistent doctoral cercetare proiect finantat de Swiss National Science Foundation (SNSF Nr: 310030-132952) director de proiect Prof. Christoph Michel – Geneva, Elvetia
2014-2016 – Miralena Tomescu –asistent doctoral & postdoctoral de cercetare finantat de Swiss National Science Foundation (SNSF Nr320030_159705) irector de proiect Prof. Christoph Michel – Geneva, Elvetia
2015-2018 – Miralena Tomescu asistent doctoral & postdoctoral de cercetare proiect finantat de National Centres of Competence in Research (NCCR) “SYNAPSY–The Synaptic Basis of Mental Diseases” (Grant No. 51AU40_125759) director de proiect Prof. Christoph Michel – Geneva Elveția
2018-2021 Miralena Tomescu cercetător asociat proiect “Dezvoltarea unei metodologi de terapie prin teatru cu efect la nivel neurochimic si neurocognitiv“ MET finanțat prin axa prioritara atragerea de personal cu competențe avansate din străinătate, co-finantat de programul regional de dezvoltare europeană cod SMIS 106688, director de proiect Prof. Ioana Carcea- Bucuresti, Romania
Miralena Tomescu 2021-2024 cercetător asociat proiect finantat de EEA 25 Norway grants EEA-RO-2018-0605 (Contract nr 7, 31, 2019) “Contagiunea socială a stărilor cognitive si emoționale în procesul de îngrijire a pacienților cu Alzheimer’s”, director de proiect Prof. Ioana Carcea- Bucuresti, Romania
2022-2023 Diana Duca: Menținerea sănătății și îmbătrânire activă prin jocuri serioase și inteligență artificială,cod PN-III-P2-2.1-PTE-2021-0255, contract 97PTE/2022
PROIECTE EUROPENE CARE INCLUD O COMPONENTĂ DE CERCETARE
2022-2025 – Proiect EDUCARDIA:2021-1-EL01-KA220-SCH-000032806, proiect Erasmus+ EduCardia – Assessment and improvement of socioemotional competencies of students powered by a smart digital toolkit and targeted educational activities applied on physical and online classrooms. www.educardia.eu Aurora Adina Colomeischi, Andreea Ursu, Alina Ionescu-Corbu, Diana Sînziana Duca, Ionela Bogdan, . Coordonator USV – conf. univ. dr. Aurora Adina Colomeischi
Proiectul propune dezvoltarea unor instrumente de evaluare pe suportul unei platforme electronice
- Dezvolta instrumente de evaluare a abilităților emoționale
- Dezvolta activitati de învățare sociala si emotionala pentru elevii din ciclul preuniversitar, pe trei nivele de varsta: 6-8 ani, 9-12 ani, 13- 18 ani
- Proiectul urmareste validarea instrumentelor si intervenției prin implementarea unui experiment psihopedagogic
2020 – 2023 – Proiectul SERIOUS GAMES FOR EMOTIONAL DEVELOPMENT OF NURSING STUDENTS (2020-1-PT01-KA203-078847) coordonator România, conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, Echipa cercetatori: conf. univ. dr. Aurora Adina Colomeischi, conf. univ. dr. Florin Tibu, lector dr. Liliana Bujor, asistent univ. dr. Andreea Ursu
Proiectul „Serious Games – Dezvoltarea Competențelor Emoționale pentru Studenții Nursing” (SG4NS) integrează două dimensiuni majore ale procesului de predare-învățare actual: predarea interactivă și dinamică și nevoia de dezvoltare a competențelor transversale.
- Proiectul dezvolta un curriculum pentru formarea abilităților emoționale ale studentilor de la nursing si propune un demers experimental de validare
- Proiectul folosește noile tehnologii inovatoare pentru învățare, utilizând Serious Games pentru crearea unui mediu de invatare cat mai autentic
- Se solicita avizul Comisiei de etica al USV
- Proiectul are în centru experimentul psihopedagogic
– Rezultate: 2 manuale
1.
Title: Emotional Competence Handbook
Design: Project logo: Ritta Castro |Cover and back cover: Gabriel Cramariuc Edition: First Edition
Date published: December 2023 URI: https://hdl.handle.net/1822/87373 ISBN: 978-989-35409-2-3
DOI: 10.21814/1822.87373
2.
Title: Serious Game & Virtual Reality Manual
Design: Project logo: Ritta Castro |Cover and back cover: Gabriel Cramariuc Edition: First Edition
Date published: December 2023 URI: https://hdl.handle.net/1822/87372 ISBN: 978-989-35409-1-6
DOI: 10.21814/1822.87372
2019-2022: Proiectul PROMEHS – PROMOTING MENTAL HEALTH AT SCHOOL , NR. Contract 2018 – 3262 / 006 – 01, nr proiect 606689-EPP-1-2018-2-IT-EPPKA3 -PI-POLICY https://www.promehs.org/, coordonator în România: conf. univ. dr. Aurora- Adina Colomeischi cofinanțat de Comisia Europeană, se derulează sub coordonarea unei echipe de cercetători de la Universitatea Bicocca din Milano, fiind conceput pentru a dezvolta, implementa și evalua un curriculum de promovare a sănătății mintale pentru grădinițe, școli primare, gimnaziale și licee, oferind, în același timp, o instruire de înaltă calitate personalului didactic. Participanții la proiect sunt universități și autorități publice din șapte țări europene (România, Italia, Croația, Grecia, Letonia, Malta și Portugalia). Echipa de cercetare din cadrul proiectului: conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, conf. univ. dr. Petruța Rusu, lector univ. dr. Diana Duca, lector univ. dr. Liliana Bujor, asist. univ. dr. Alina Ionescu, lector dr. Andreea Ursu, asistent dr. Ionela Bogdan. Valoare proiect: Cofinanțare UE – 1 509 690 EUR, USV – 172 140 Eur
Rezultate de cercetare
- Proiectul a dezvoltat un curriculum pentru promovarea sănătății mintale în școală, rezultatele concretizându-se în trei programe de optional pentru învățământul preuniversitar, 6 manuale, 1 ghid pentru decidenti, 2 glosare de termeni
- Proiectul a presupus dezvoltarea curriculumului si validarea stiintifica printr-un amplu demers de cercetare experimentală
- Din România au participat 30 scoli, peste 150 profesori, approximativ 3000 părinți
- Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnale de prestigiu
- Rezultatele pentru populația românească au fost publicate în jurnalul Children (IF = 89)
- Cercetarea a primit avizul Comisiei de Etică din USV, precum si avizele comisiilor tuturor universităților participante
- Rezultatele cercetării au fost prezentate in cadrul conferințelor internationale – European Network for Social and Emotional Competence (Suceava, 2022, Budapesta 2019), International School PSychology Association ISPA (Leuven, 2022), CASEL (2019)
2016-2018: Proiectul PSIWELL Building Bridges: Promoting Social Inclusion and Wellbeing for Families of Children with Special Needs suma aferenta USV 59.145 EUR (x4,5 lei) proiect ERASMUS +, parteneriate strategice in domeniul educatiei adultilor, nr. Contract 2016-1-RO01-KA204-024504, director Adina Colomeischi http://psiwell.eu/index.php/en/
Echipa de cercetare din cadrul proiectului: conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, conf. univ. dr. Petruța Rusu, conf. univ. dr. Otilia Clipa, conf. univ. dr. Doina Schipor, lector univ. dr. Diana Duca, lector univ. dr. Liliana Bujor, lector dr. Marius Marici, Valoare proiect: 190 285 Eur, valoare USV : 59 145 Eur
Proiectul a fost coordonat de catre USV si a urmarit dezvolatrea unor instrumente pentru faciitarea inclusizuniii sociale în rândul familiilor copiilor cu nevoi speciale
Rezultate:
- Studiu național si internațional privind politicile de incluziune aferente populatiei cu nevoi speciale – politici pentru familii și părinți
- Cercetare privind rolul competentelor socio – emotionale pentru promovarea starii de bine a părinților copiilor cu nevoi speciale
- Dezvoltarea si validarea unui program de training pentru familii si parinti
- Manual pentru părinți
- Kit educational – manualul trainerului si caietul de lucru pentru cursant
2016-2018: Proiect Erasmus+, 2016-1-MT01-KA203-015222, Enhancing Resilience through Teacher Education; coordonator în România: conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, Echipa de cercetare din cadrul proiectului: conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, conf. univ. dr. Petruța Rusu, conf. univ. dr. Doina Schipor, conf. univ. dr. Otilia Clipa, lector univ. dr. Corina Gheorghiu, lector univ. dr. Liliana Bujor Valoare USV : 32 915 Eur (total proiect 299 995 Eur)
Rezultate cercetare:
– dezvoltare de curriculum pentru profesori
2019- 2023 Otilia Clipa, Doina Maria Schipor, Aurora Adina Colomeischi, Dana Jeder, Otilia Nastuta, Petruta Paraschiva Rusu – Proiect POCU Educatie timpurie incluziva si de calitate, Cod MySMIS 128215, aplicant Ministerul Educației Naționale, valoare totală a proiectului – 15.570.145,02 lei, valoare pentru Partener 3 USV – 1.952.196,37 lei, august 2019 – decembrie 2023 (creare suport curs si sustinere activitate formare continua).
Rezultate ale cercetarii:
- analiza nevoi formare in domeniul educatiei timpurii
- publicare de suporturi de invatare
2019-2022 Diana Duca : Împreună universități și angajatori. Un sistem integrat de programe educaționale inovative – POCU/320/6/21/121030.