Studenţii Facultății de Științe ale Educației au fost implicați în următoarele proiecte de cercetare:
- Proiectul de cercetare cu titlul Stres și Coping în Relațiile de Familie: Efecte Longitudinale asupra Dinamicii de Cuplu și Comportamentelor de Parenting”, Nr. TE 121/2022, director de proiect conf. univ. dr. Petruța Rusu, finanțat prin PN-III-P1-1.1-TE-2021-1203, derulat în perioada mai 2022 – septembrie 2024, beneficiar USV. Studenții de la programul de licență Psihologie și de la programul de masterat Consiliere Școlară și Educație Emoțională au fost implicați în dezvoltarea materialelor pentru aplicația mobilă Couples Coping Engancement Training, CCET (materiale video pentru cele 5 module din cadrul training-ului prezentat în aplicația mobilă; Ghid pentru părinți: Stresul în relațiile de familie; Newsletter: Conflictul muncă-familie; Newsletter: Perfecționismul părinților). Aplicația CCET vizează îmbunătățirea strategiilor de coping la stres în relațiile de cuplu și familie. De asemenea, studenții de la programele de licență Psihologie și Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și studenții de la programele de masterat Consiliere Școlară și Educație Emoțională și Managementul Instituțiilor Educaționale au ajutat la culegerea datelor pentru studiile realizate în cadrul proiectului (la proiect au participat părinți căsătoriți).
http://scorel.usv.ro/#new-arrivals
http://scorel.usv.ro/rez__aplicatie.html
- Proiectul de cercetare cu titlul PROMEHS – PROMOTING MENTAL HEALTH AT SCHOOL, NR. Contract 2018 – 3262 / 006 – 01, nr proiect 606689-EPP-1-2018-2-IT-EPPKA3 -PI-POLICY, coordonator în România: univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi, finanțat de Comisia Europeană, derulat în perioada 2019-2022, beneficiar USV, parteneri Universitatea Bicocca din Milano, Universitatea Malta, Universitatea Zagreb, Universitatea Rijeka din Croația, Universitatea Lisabona din Portugalia, Universitatea Patras din Grecia. În acest proiect au fost implicați studenții de la programele de masterat Consiliere Școlară și Educație Emoțională și Managementul Instituțiilor Educaționale. Studenții angajați în învățământ au participat la derularea studiului experimental: implementarea curriculum-ului PROMEHS în școală și testarea pre- și post-test a participanților.
- Proiectul de cercetare cu titlul EduCardia – Assessment and improvement of socioemotional competencies of students powered by a smart digital toolkit and targeted educational activities applied on physical and online classrooms, finanțat de Comisia Europeană, derulat în perioada 2022-2025, beneficiar USV, parteneri Universitatea Tehnică din Atena, Universitatea Barcelona, Institutul Pedagogic din Cipru și Rețeaua Internațională de Educație și Stare de Bine Emoțională. În acest proiect au fost implicați studenții de la programele de masterat Consiliere Școlară și Educație Emoțională și Managementul Instituțiilor Educaționale. Studenții care lucrează în învățământ au participat la evaluarea elevilor cu ajutorul instrumentului EmoSociograms, au aplicat și au evaluat activități de educație socio-emoțională din proiect și au monitorizat impactul intervenției.
https://educardia.eu/approach-ro/